Nacházíte se zde:Blog renovace»Stadion S11

Poslední novinky

Stadion S11

RENOVACE STADION S11

Jednoho dne, kdy jsem dělal pořádek na půdě jsem našel tohohle stadiona. Jezdil na něm můj praděda, jak jsem se později dozvěděl. Když už ho nepotřeboval, byl rozložen a uložen na půdu. Když sem ho tehdy objevil jenom jsem si ho prohlédl a uložil zase nazpět.

Od té doby jsem začal přemýšlet, že by nebylo špatný ho dát zase po letech do kupy. Postupně jsem se rozhoupával, až nadešel den, kdy jsem staďáka snesl z půdy odhodlán ho zrenovovat, abych se mohl na něm projet. Tady je jak vypadal, když jsem ho snesl z půdy:

s01

Skoro celé rozkládání za mě už někdo udělal, takže manuální práci jsem měl docela ulehčenou. O to horší byla práce s katalogem náhradních dílů a hledáním na internetu, abych vůbec zjistil co kam vlastně patří a co chybí. Ve výsledku se mi moc práce neurychlila. V součtu jsem přišel na to, že chybí zadní nosič, dekompresor i s páčkou, sedlo bylo vyměněno a nakonec spousty drobností okolo motoru a kol jsem nedohledal. To všechno budu muset nějak poshánět a pravděpodobně ještě na další věci narazím.

První co se mi podařilo sehnat byl nosič, tím jsem už měl kompletní plechařinu a mohl vše dát na pískování.

s02

Po opískování se ukázalo, že rám na musí být v jednom místě zavařen. Po zavaření přišel na řadu plnič a příprava broušením na lak. S odstínem je to u hnědé S11ky docela problém v RAL stupnici žádnou adekvátní barvu nenajdete. Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem si ji nechal namíchat podle původní barvy, která zbyla na jediném dílu a to na držáku nádrže. Na ten se asi tehdy při přetírání na zeleno zapomnělo. Aspoň že tak. Dal jsem do kupy nějaké díly které mám v plánu odeslat na chrom.

 s05

Chromy jsem se rozhodnul udělat u pana Vepřka, protože mi byl velice doporučován. Balík jsem odeslal a hned jak jim došel tak mi volali, že ráfky a výfuk mi neudělají. Řekl jsem si, že se nic nedá dělat a nechal jsem to být. Po měsíci mi opět volali s tím, že mi ten výfuk nemůžou před chromováním vyrovnat, protože prý nato nemají nářadí. Vysvětlil jsem jim, že jsme se domlouvali na tom, že výfuky a ráfky dělat nebudou. K mému překvapení výfuk byl už připraven povrchově na chrom a ráfky byly už zbaveny chromu a prý na nich začínají už dělat. Když jsem se ale zeptal na cenu tak mi bylo sděleno, že cena je cca 4000kč za ráfky a za výfuk bude tak dvojku. Nakonec jsem se rozhodnul, kvůli vysoké ceně, ať mi pošlou ty ráfky nazpátek. Byl jsem připraven si je na chrom připravit sám. Říkal jsem si, že po večerech mám čas a aspoň nebudu čumět tupě na ty blbosti co dávají v bedně. Uvidíme jestli z toho brzy nevystřízlivím. Zkusit se má ale všechno a já jdu do toho.

Chrom co mi poslali byl velice pěkně udělán. Jenom mě zase trochu po tom všem zamrzelo, že mi zapomněli poslat šroub řídítek. Říkám si, že je potřeba trošku dopředu počítat s tím, že se vždycky něco pokazí a když nato přijde nedělat si z toho velkou hlavu. Žijeme přece jenom jednou a je škoda celou tu dobu trávit v křeči. Navíc vše dobře dopadlo a po měsíci telefonování nakonec dorazil i zbytek.

s03

Dlouhé dny jsem si mezitím krátil přípravou na lak a konečně přišel den kdy bylo možné vše nalakovat. Mám zatím hotovej rám a přední vidlici. I když jsem fotil nalakované díly v různých světelných podmínkách, nepodařilo se mě zachytit správný odstín, který tam skutečně mám nalakovaný. Nejsem holt fotograf profík a stejně co já vím, každýmu ten jeho monitor vyflusne jinou barvu, tak co.

 s04

Tady jsem už na rám přidělal přední vidlici a řídítka. Přidělal jsem i zrepasované přední pružiny. Jenom štítek, se kterým bylo hodně práce s odstraňováním zelené barvy, aby bylo zachováno původní malování, se tam zatím jen tak pohupuje. Není zatím přidělán napevno. K tomu mi chybí nýtky. Ty staré jsem musel odbrousit. Nové jsem ještě nesehnal.

Pustil jsem se taky do motoru. Klikovka byla úplně KO. Byla celá zkřivená a díky tomu škrtal rotor dynama o stator takže to házelo přerušovanou jiskru a závity na čepech byly částečně strženy. Další díly jako převodovka vypadaly v pořádku.

s06

Tady mi už přišla zrepasovaná klikovka. Je na ní vyměněno prakticky vše...

 s07

Vyčistil jsem a naleštil kartery. Tady mám výsledek. I když vím, že takto naleštěné asi nikdy nebyly, pár roků to určitě spraví a zároveň tam nebudou žádné rýhy od brusného papíru kterým jsem se snažil odstranit šrámy co dostal za ty léta dřiny.

s08

V průběhu renovace jsou práce o kterých můžu říct, že nepatří mezi moje nejoblíbenější, takže je dobré, když přijde nějaká příjemnější potom jde práce pěkně od ruky. A tady je jedna z fází renovace motoru která mě baví nejvíc, tím je samozřejmě skládání, což je asi patrné z fotky. Takže jsem vzal kartery a nalisoval nové ložiska. Potom už jsem jenom do motoru nasypal převodovku a klikovku. To nebyl žádnej problém.

s09

Tady je pohled na lepení karterů. Kdo rád lepil modely z Ábíček nebo modýlky od Revelu, tuto fázi taky určitě ocení.

s10

 Po slepení a sešroubování karterů jsem se pustil do spojky, taky docela pohodová práce.

s11

Lepení pokračovalo krytem spojky. Otřepy na šroubech jsem zabrousil a následně trochu zaleštil. Hlavu motoru jsem koupil novou, protože ta stará měla špatný závit dekompresoru, který jsem chtěl původně opravit vložkou, ale když jsem našel na burze hlavu v super stavu za docela rozumný peníz, na vložku jsem se vykašlal. Společně s válcem jsem ji důkladně očistil.

 s12

Konečně jsem se odhodlal a pustit do dolakování zbývajících dílů. Všech mimo zadního blatníku a nosiče, který ještě vyžaduje dodatečně zavařit dvě díry o kterých jsem si dříve myslel, že tam mají být. Všechny díly mi ležely celou zimu stříknuté v plniči a tak je stačilo "jen" vybrousit. Pár hodin času a bylo hotovo. Lakování byla potom už jenom hračka.

 s13

Chtěl jsem si trošku odpočinout a udělat si radost tím, že něco málo zase poskládám. Moc jsem toho na výběr neměl, ale řídítka jsem mohl dát do kupy. Pořádně jsem je sešteloval, natáhnul bovdeny a smontoval krutiruk i ředící rukojeť. Vše probíhalo za účasti nezbytné vazelíny.   

© 2019 - veteranportal.cz - Nadšenci nadšencům